Even geduld aub...

Marktpositie

  • Product-Markt combinaties en waardeproposities
  • Verdiencapaciteit
  • Concurrentie
  • Wet- en regelgeving
  • Trends
  • Stakeholders

Wat leveren we, hoe worden we gezien en wat moeten we doen als gevolg van de veranderende wetgeving, wensen en eisen van afnemers en andere stakeholders?

  • Onderzoek naar PMCs geeft inzicht in het verband tussen de producten en markten en in de herkomst van het rendement.
  • Waardeproposities zijn het onderscheidend vermogen waarom een klant onze producten/diensten prevaleert boven die van de concurrent.
  • Verdiencapaciteit - de te verwachten waarde verbonden aan de uitbating van een product/ dienst.
  • De interne analyse geeft inzicht in de sterke en zwakke punten van de organisatie.
  • De externe analyse geeft inzicht in trends, concurrentie en andere omgevingsvariabelen.
  • Stakeholders – het in beeld hebben van de belangen en afhankelijkheden van de verschillende belanghebbenden.

Jongbloed Strategen